sport zdrowie pasja
Masaż sportowy
Stosuje się bezpośrednio przed zawodami. Ten rodzaj masażu poprzedza rozgrzewkę i daje pozytywne wyniki tylko wtedy, gdy ćwiczenia fizyczne (rozgrzewka) wykonuje się od razu po masażu (najpóźniej 3-4 min.). Czas trwania masażu uzależniony jest od ilości części ciała objętych masażem, a czas masowania jednej części ciała nie powinien przekraczać 10 min. Dzięki temu więzadła zachowują elastyczność, a mięśnie podwyższają zdolność skurczową, tym samym stają się bardziej odporne na urazy.
Masaż klasyczny
masaż izometryczny
autopunkter
Elektropunktura koncentruje się na meridianach w których przemieszcza się energia organizmu. Stymulując odpowiednie punkty odpowiedzialne za dane schorzenie, ból, czy też chorobę, przesyła się z pomocą elektrod impulsy elektryczne, które mogą mieć różną siłę napięcie Zastosowanie; - bóle głowy - bóle kręgosłupa - reumatyzm, zanik mięśni - wiele innych
Stosowany jest w sytuacjach, kiedy dochodzi z różnych powodów do osłabienia siły mięśniowej (np. opatrunek, zanik mięśni po udarach lub wylewach, długotrwałe unieruchomienie, porażenie nerwów obwodowych). Ma on na celu szybki przyrost masy i siły mięśni. Masaż wykonuje się w napięciu izometrycznym mięśnia stanowiącym ok. 80-95 % napięcia max.
Zespół ruchów wywierających ucisk na tkanki i polega on na wykorzystaniu przez masażystę określonych ruchów w określonym tempie i z odpowiednią siłą zgodnie z przebiegiem mięśni, tkanek, naczyń krwionośnych i limfatycznych, od ich obwodu do serca. Masaż powinien być wykonywany rytmicznie, bez rozciągania skóry.
© 2015 Copyright sportzdrowiepasja.pl
masaż